Review | Paco Rabanne Olympéa

by - Wednesday, August 17, 2016

Paco Rabanne Olympéa

Perfume is something I can't go without in my daily life, there's not many things I enjoy as much as smelling amazing and spraying on perfume in the morning. Not only do perfumes smell nice, the scents of certain perfumes also make me feel more secure and good about myself. Weird as it may sound. When my staple perfumes were running out I knew I had to get a new one. As I'm someone who likes having a few options to choose from, I went on a little hunt for a new scent to call my own. In the store I quickly came across Olympéa by Paco Rabanne. This scent had honestly been on my mind for at least a month now but somehow I never got around to getting it, smelling it again reminded me why it had been for so long. I'm so happy it's mine now! Today I'll be telling you about what exactly it is that made me love this gorgeous scent so much.

Persoonlijk kan ik niet zonder parfum in mijn dagelijks leven, er zijn niet veel dingen waar ik zoveel van hou als lekker ruiken en het opdoen van parfum in de ochtend. Niet alleen ruiken parfums heerlijk, ook zorgen de geuren van sommige luchtjes ervoor dat ik me beter en zekerder voel over mezelf. Misschien klinkt dat raar, maar het is toch echt zo. Toen ik door had dat mijn gebruikelijke parfums aan het opraken waren, wist ik dat ik een nieuw moest kopen. Aangezien ik iemand ben die ervan houdt om meerdere opties te hebben om uit te kiezen, ging ik op jacht naar een nieuw geurtje. In de winkel kwam ik al snel op Olympéa van Paco Rabanne uit, Deze geur wilde ik eerlijke gezegd al meer dan een maand lang hebben en kon ik maar niet uit mijn gedachten zetten. Het opnieuw ruiken van deze geur herinnerde me eraan waarom dat nou precies het geval was. Vandaag vertel ik jullie wat het is dat deze geur voor mij zo geweldig maakt!

Paco Rabanne Olympéa
Paco Rabanne Olympéa

Not gonna lie, the first thing that drew me to this perfume was the STUNNING packaging! I mean, just look at it guys, isn't it the most gorgeous bottle you've ever seen? The shape of the bottle (inspired by laurel wreath coming from Greek mythology as the name of the perfume suggests), the rose gold detailing that matches the color of the actual perfume so nicely (!!!) and the fake diamond for a cap have me in awe (I can't even). It's so classy, sophisticated and girly. Come on, who isn't a sucker for a bottle like this on their dressing table. I sure am!

Het eerste wat me toch wel naar deze parfum toe trok, was het PRACHTIGE flesje! Ik bedoel, hallo jongens, is het niet de mooiste flacon die je ooit gezien hebt? De vorm van het flesje (geinspireerd door de oud Griekse lauwerkrans, zoals de naam van de parfum wel suggesteerd), de rosé gouden details (!!!) die de kleur van de geur in het flesje zo goed aanvullen en de neppe diamanten dop maken het liefde op het eerste gezicht. Het is zo klassiek, elegant en meisjesachtig. Wie wil zo'n mooie parfum nou niet op zijn kaptafel hebben staan! Ik in ieder geval wel.
Paco Rabanne Olympéa

Of course the bottle isn't the only thing that I love about it, as the scent itself is stunning as well. In all honesty, no scent from Paco Rabanne has ever stood out to me before and I associated the brand not exactly with anything great. However, they sure proved me wrong with this one and truly outdid themselves if you ask me. Olympéa opens with a combination of green mandarin, water jasmine and ginger lily, but it's keynotes are vanilla, sandalwood, cashmere and ambergris... I'm sure all that may say as little to you as it does to me (haha), so let me translate that for you. On first spritz this means to me that Olympéa is quite fruity and you can sure smell the mandarin in there. Within a minute or so this transforms into a much deeper and warmer scent where the vanilla and sandelwood stand out and the other notes lessen a bit (which I personally love). The combination of both makes it delicious and stand out from other perfumes. To me it is the perfect summer scent, it's a sensuel and sweet fragrance with a certain floral-y muskiness to it (right up my alley as other faves of mine are Chloé and Flowerbomb by Viktor & Rolf). However, it also has a sense of freshness to it. Many say it's comparable to Thierry Mugler's Alien, but sweeter, to give you an idea. This stunning perfume lasts on me all day as I can still smell it lingering on me when I go to bed.

Natuurlijk is het flesje niet het enige dat ik zo geweldig vind aan deze parfum, want de geur zelf is ook al zo lekker. In alle eerlijkheid had Paco Rabanne tot nu toe nooit echt een goede indruk bij mij achtergelaten, geen enkele geur sprak me aan. Ik associeerde het merk dan ook niet met lekkere geuren. Echter, het merk heeft alles goed gemaakt met deze parfum, als je het mij vraagt zijn ze zichzelf te boven gegaan. Olympéa opent met een combinatie van groene mandarijn, gemberbloem en jasmijn, maar de hoofdnoten van de geur bestaan uit vanille, Kasjmir hout en grijze amber.. als dat alles je al net zo weinig zegt als dat het voor mij deed (haha), laat me dat even vertalen. Als je de geur net aanbrengt ruikt Olympéa best fruitig en sterk en kun je de mandarijn er goed in terugvinden. Na ongeveer een minuutje veranderd de geur naar iets veel diepers en warmers en springen de vanille en het Kasjmir hout meer naar voren (waar ik persoonlijk erg van hou). De combinatie van beiden zorgt ervoor dat deze lekkere geur zeker goed te herkennen is. Voor mij is het de perfecte zomerparfum, het is sensueel en zoet, met een zekere diepere muskustoon (echt iets voor mij aangezien mijn favorieten Chloé en Flowerbomb van Viktor & Rolf dit ook hebben). Ook is de geur toch wel heerlijk fris te noemen. Menigeen zegt dat de geur vergelijkbaar is met Thierry Mugler's Alien, maar dan zoeter, om je een idee te geven. Deze heerlijke parfum blijf ik bovendien heel de dag lang ruiken, zelfs wanneer ik naar bed ga ruik ik hem nog lichtjes op mijn pols. 
Paco Rabanne Olympéa
If after all this talk you wish to make Olympéa yours as well or just want to give it a good sniff, then surely head on over to your closest retailer. The 30ml retails for about 54€, the 50ml for 77€ and the 80ml will set you back 100€. 

Als je na dit alles ook graag Olympéa aan je parfumstash wil toevoegen, of de geur even wil ruiken, ga dan zeker even langs bij Douglas of ICI Paris XL. De 30ml wordt voor zo'n 52€ verkocht, de 50ml voor 77€ en de 80ml maakt je portemonnee zo'n 100€ lichter. Echter, een kleine tip: kijk eens rond op de google shopping page, waar vele websites de parfum voor veel goedkoper aanbieden. Zo heb ik mijn 50ml fles voor slechts 58€ kunnen kopen!

You May Also Like

0 reacties